⬇ Där kan du komma till min..

24 oktober 2015

2 månader (funderingar, pink week och andra uppdaeringar)

Så idag är det 61 dagar aka två månader sedan som jag sa hejdå till min familj på landvetter.
Det är faktiskt lite sjukt. Det är en femtedel av mitt år här som är över. Och jag är såååå tacksam för allt jag fått uppleva tack vare både min bioogiska familj och min värdfamilj. 

Thank you Mikey, Margie, Ray, the twins and everybody else in the family for making me feell so welcomed from the first day I got here. You´re amazing and I feel so lucky!

Jag kan inte bestämma mig om det känns som att det var längesen eller om det känns som igår, o tror det är för att det är väldigt både och. Det känns som igår jag sa hejdå till familjen, men om jag tänker på allt som hänt mellan då och nu så känns det som en evighet. Jag har till exempel varit i freaking New York, som jag för övrigt drömmer om alldelles för ofta här. Men antar att det inte är viktigt om det känns som längesen eller inte, för jag försöker bara göra det mesta av allt här och säga ja till allt, och hittils har det gått superbra. Har gått utanför min comfort zone så otroligt många gånger att jag nästan börjar tvivla på om jag ens har någon kvar.

Jag måste verkligen göra ett videoinlägg så jag kan catch up med allting för vill verkligen komma ihåg allt detta i efterhand..

Denna veckan har det iallafall varit pink week, lite som spirit week fast för bröstcancer eftersom oktober är bröstcancermånaden. Så varje dag hade ett tema
Måndag: PJ Day
Tisdag: Hawaiian Day
Onsdag: Nerd Day
Torsdag: Pink out!

Kan ju säga att cirka 60-70% går in för det, beroende på vad det är, pj day gick många all in på för det är en fin ursäkt att ha på sig underbart sköna, annars socialt oaccepterade, underbara kläder. Meeen var kul ändå, jag gick mest all in på torsdagen, köpte en pink eku tshirt förra veckan. Ni som känner mig vet hur mycket jag avskyr rosa. Men det är för en bra grej. 
Under veckan gick även några leadership kids runt med stora bössliknande sake och samlade ihop pengar så gav en del till de. Allt som allt var det en kul vecka och jag uppskattar schoolspiriten här.

Cross country tar slut efter nästa vecka och då börjar jag bowla! Ser väldigt mycket fram emot det, betyder även att jag kommer träffa ännu fler människor så ska bli superkul. 
Hur mycket jag än hatar att springa så är jag väääldigt glad att jag gick med i XC för jag har träffat flera underbara människor där och coachen är underbar och tro det eller ej så kan jag springa både fortare och längre nu än vad jjag kunde i början. Så verkligen glad att jag joinade. Förstår verkligen vad utbytisar menar med att man borde gå med i en sport när man är här.

Nu börjar detta inlägget nästan bli lite för långt, men här var iallafall en update på vad som hänt sen sist. 

Vill bara säga till min familj, släkt och vänner där hemma att jag saknar och älskar er något enormt och jag hoppas ni tar hand om er där borta. 

Här är en bild med min rosa t-shirt, vet inte hur bilden kommer placeras för ibland krånglar den sig när jag uppdaterar med ipaden, menmen. Take care!

(Har också beställt min halloween costume till vårt halloweenparty nästa helg, preeeeetty excited))


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar