⬇ Där kan du komma till min..

10 december 2014

Utbytesträff #2 och de senaste dagarna

I måndags var det utbytesträff, höll väl på i ungefär 2 timmar, supermysigt som alltid. Vet att jag sagt detta en miljon gånger minst, men det är så lätt att prata med andra utbytesstudenter spelar ingen roll om man är heeeelt olika varandra och egentligen nog inte skulle klickat så bra, man kan verkligen prata med alla och det är så himla underbart.
Vi var fem stycken, inklusive mig. Tre av de andra skulle också till USA, men sen hade vi också Lisa där, som ska åka till Uruguay! Hur coolt som helst. Klicka på hennes namn så kommer du till hennes blogg om du skulle vilja läsa om en supertrevlig tjejs äventyr i sydamerika. :)

Idag dog jag på candy cane killer game i skolan av en kille i kille i klassen, so that sucks. Men denna veckan har varit så otroligt underbar:


Måndag:
Superbra dag i skolan, först på schemat var matteprov, inte det roligaste, men det var ändå hyfsat okej svårt och jag tror att det gick rätt bra faktiskt, men får väl se när vi får resultatet. Senare på dagen höll jag och två till i klassen en lektion för samhällsettorna (den klassen jag ska gå i när jag kommer tillbaks från USA) om härskartekniker, gick verkligen hur bra som helst och de var helt superunderbara och jättetrevliga så det var verkligen hur kul som helst.
Efter vi hade hållit lektionen träffade vi två till i klassen och vi gick till våra skåp, men på vägen dit stack våran supersöta och underbara idrottslärare Mia ut huvudet ur ett klassrum och frågade om vi ville ha glögg och pepparkakor, vilket vi självklart sa ja till. Vi var väl där ungefär en timme och för att sammanfatta det kort så dansade och sjöng vi, bjöd andra på glögg och pepparkakor (åt själva extreemt mycket pepparkakor och glögg för Mia gick på möte och sa att vi skulle äta upp resten, och vi offrade oss) och minglade med nästintill alla som gick förbi och det var verkligen jättebra och jättettrevligt och vi pratade med människor vi nnars inte skulle pratat med och det var hur trevligt och härligt som helst, men sedan var jag och Maja tyvärr tvungna att gå för jag skulle på utbytesträffen och hon med tåget. Den timmen i klassrummet var dock superbra och jag är så glad för att jag har mina vänner, de är hur fina som helst. Plus att jag dansade i tomteluva och lysande ljusslinga, underbart.

Tisdag:
Efter skolan gick jag och Maja runt på centralstationen och samlade in namnunderskrifter för ett Amnestyprojekt som många av er kanske hört talas om (Write for rights, skriv för frihet) och vi fick ihop alla 80 vi behövde och det var verkligen superkul att samla in underskrifter, det finns så många olika och intressanta människor att det är sjukt,men jag älskar det och vi hade jättetrevligt.

Idag så slutade vi 10.55 som vanligt på onsdagar så jag var hemma 13.30 :D och vi har nästan inget plugg så sen jag kom hem har jag bara städat lite och sen inte gjort nååågonting, och jag älskar det.

Det blev längre än jag trodde, menmen
Idag ringde jag till min gamla vårdcentral för att kolla om de hade någon vaccinationsjournal, vilket de inte hade så mamma ska åka och kolla i lerums eller göteborgs stadsarkiv där de borde ha ett sådan papper, i värsta fall får jag bara ljuga till något, vet ju att jag tagit alla vaccinationer man blivit erbjuden under livet.
Filar även på mitt värdfamiljsbrev, så läskigt. Tänk att min värdfamilj ska läsa detta. Kan fortfarande inte förstå att jag är en Utbytesstudent 2015/2016. Jag har följt så många utbytisar alla dessa år, och nu är det jag som sitter här och kämpar med ansökningen. Helt sjukt.

Det blev ett rätt långt inlägg, men kanske bättre med ett långt än inget alls. Hoppas alla haft en fin dag.
Ha det gött!

Jupp, det har snöat hos mig och det är helt underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar