⬇ Där kan du komma till min..

10 januari 2015

Första twinrixsprutan avklarad!

Precis som rubriken säger så har jag tagit första twinrixsprutan! Fick gå lite tidigare från skolan igår för att ta den. Jag är extremt spruträdd, gråter varje gång någon tar fram en nål haha.. Men mamma sa att hon kunde bli sen eftersom det var världens storm. Jag blev inropad av sjuksköterskan, ENSAM. Fick lite smått panik och mamma skrev: Rött ljus, inte fått parkering än.
Jag visste inte hur långt bort hon var så jag kom in hos sjuksköterskan, sa att jag var spruträdd och att mamma nog skulle komma snart så hon frågade några frågor och så och så betalade jag. Mamma hade fortfarande inte kommit och jag ville inte uppehålla sjuksköterskan för att jag var spruträdd så tänkte: Ne fan Natalie, du ska till USA SJÄLV, HELT ENSAM i 10 månader och mamma kommer inte vara där. Detta sa jag till sjuksköterskan och så tog jag sprutan och fasiken vad stolt jag var!
Mamma kom bara sekunder efter sprutan var tagen så egentligen kunde jag faktiskt väntat, men jag gjorde det och jag är så himla stolt!
Blev efter det väldigt yr och fick druvsocker tablett och ligga kvar ett tag på den där sängsaken eller vad man nu kallar det haha..
Så glad att den sjuksköterskan var så extremt gullig och snäll och hon gjorde mig verkligen lugn. Efteråt frågade jag henne om denna var värre än stelkramp eftersom en viss utbytesstudent (inget illa upp mot dig haha) skrev att twinrix var värre än stelkramp. Sjuksköterskan sa och jag quotar: Ojojoj jaa det är den verkligen.
Och det började jag känna en stund innan hon sa det för usch vad äckligt det kändes och rätt så ont. Idag ska jag tydligen ha något som känns som träningsvärk, men det är inget jag riktigt märkt av..

Om det är någon som undrar något om vaccinationer man måste ta för att åka och så eller något om denna sprutan så är det bara att fråga!

Måste bara berätta att innan jag gick in var det en fyraåring före mig som gick med sin mamma och skulle ta en spruta och han skrek och grät så att det hördes ut till väntrummet och sen när de faktiskt kom ut till väntrummet igen så sa han att det gjorde jätteont och grät. På väg till rummet där jag skulle ta sprutan sa ag då till sjuksköterskan att jag var spruträdd och mamman till den treåriga killen hörde detta och sa: Haha då hjälpte nog inte detta, och jag svarade väl något i stil med haha ne inte direkt. Är iallafall kul när främlingar vågar säga något till varandra så det gjorde mig ändå glad.

Detta blev ett väldigt långt inlägg om bara en spruta, men är så stolt över att jag gjorde det helt ensam!

Om någon undrar vad det kostade så kostade det 459 kronor med min studentrabatt (560 utan tror jag), och detta betalar jag då tre gånger (varje gång jag tar sprutan, nästa tid 6 februari). Blir ju nästan 1500 så inte superbilligt, men som de säger, det är ju en investering i din hälsa och resten av ditt liv! så lite så tänker jag :)

Fin bild på sprutan från google, gör mig inte i närheten lika rädd som igår! :D



















Ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar