⬇ Där kan du komma till min..

7 mars 2015

MYCKET har hänt

Som rubriken avslöjar så har mycket hänt på dessa många dagar (nästan en månad) som gått sen jag sist uppdaterad
e bloggen. Tyvärr inte fått värdfamilj.. men inget jag egentligen väntar mig få innan sommaren (även fast otroligt många i utbytesgruppen på fb har fått det).

- Först och främst så har jag köpt resväska!!!!! :D :D :D
De senaste tre åren har ren har jag läst  resväska och det har alltid varit en sån där stor milstolpe i deras resa, och nu är det JAG som nått denna milstolpen och det gör mig otroligt rädd men OTROLIGT glad.
Den var på rea så jag är rätt nöjd med priset som var 950 spänn tror jag.



Min lillasyster tyckte jag kunde skippa packningen och ta med henne istället


















- Jag har även fått mitt pass! :D, något så här ser det ut! (Bild tagen från Google) Det gick mycket fortare än vad de trodde så det blev jag bara superglad över när jag öppnade brevlådan och det låg ett papper där som sa att jag hade paket från tyska ambassaden att hämta ut. Så verkligen suuuperglad!
















Det var väl allt på utbytesfronten faktiskt, men massa mer saker har hänt eller planerats som jag är sååå taggad för:

- Vi red med skolan på en friluftsdag där man fick välja själv vad man ville göra, så jag, Lovisa och Linnéa gav oss på ridning som ingen av oss riktigt vet något om. Westernridning var det, men det var verkligen suuuperkul, helt underbar dag.



- Samma dag kollade nästan hela vårt kompisgäng på 50 shades och jag tyckte faktiskt den var rätt bra och inte alls som media framställt den,,

- Jag var på Gud hjärta Göteborg med några kompisar. Även fast jag inte är kristen så är det rätt intresant att följa med plus att man får träffa nya människor. Såg en utbytis till och med som är med i FB-gruppen och har varit med på utbyesträff, så det var kul :)

- Ätit den nya Ben & Jerrys, faktiskt väldigt god!


Nu till saker som har planerats som jag är sååååå excited över!

- ONE DIRECTION. Japp. Jag är inte direkt någon directioner, men jag lyssnar ändå på de och när de ändå är här i Göteborg kan man ju passa på. Så jag och Matilda har köpt biljetter och jag är så taggad!! Detta är ävn fyra dagar efter Taylor Swift i Köln så jag kommer vara död. Jag och Matilda ska gå med utbytisen Klara Laurell (hennes blogg ligger länkad här i sidan) och hennes kompis så det ska också bli superkul!

- Vårruset! Mmm,, alltså springa är inte direkt min grej.. Men vi är just nu sex stycken i vårt kompisgäng som har signat upp och då får man picknickkorg av Coop så det är väl det jag är mest taggad för. Men kommer antagligen bli en underbar dag med mina fina vänner så det blir härligt :) Bara 5 km också så det ska jag nog klara..

- Köpenhamn!! Jag och (tror det är) 7 av mina kompisar ska till Köpenhamn på påsklovet den 7:e mars och sova där en natt. Vad vi egentligen ska göra tror jag ingen av oss vet. Ska tydligen äta på en gröt"restaurang" som frukost bara för att det är så himla konstigt så det blir väl bra haha,,
Ne, men vill bara umgås så mycket som möjligt med allihop innan jag åker så det ska bli suuupermysigt verkligen.

Igår var jag och Maja på Frölunda torg för att köpa lite saker till vårat kalas som vi ska ha i slutet av mars och det var jättetrevligt. Vi åt även gratis på Jensen's för att jag hade massa stämplar haha, gratis är gott!


Det blev ett långt inlägg,, har lite andra småsaker att berätta men tar de inte nu eftersom det ändå blev så långt. Ska försöka uppdatera mer.

Ha det gött!


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar